محصولات

سیم و کابل های خاص – بررسی 7 استاندارد

کابل خاص

در حالت کلی در استانداردهای رایج مورد استفاده صنعت سیم و کابل الزامات پایه انواع سیم و کابل جهت استفاده در مصارف عمومی بیان گردیده است . در اغلب استاندارد ها موارد زیر بصورت عمومی بیان شده است :

  • جنس ، نوع و ویژگی های الکتریکی هادی
  • جنس و مشخصات ابعادی عایق
  • نحوه آرایش رشته ها در کابل های چند رشته ای
  • ساختار و مشخصات ابعادی روکش میانی
  • ساختار و مشخصات لایه های محافظ
  • جنس و مشخصات ابعادی روکش

در تمامی سیم و کابل ها تمام یا بخشی از این عناصر وجود داشته که مشخصات آنها می بایستی با الزامات استاندارد مربوطه مطابقت داشته باشد .

اما با توجه به نیازهای مصرف کنندگان و شرایط خاص نصب و بهره برداری با بهره گیری از الزامات و ویژگی های بیان شده در هر استاندارد می توان طیف وسیعی از سیم و کابل های خاص را طراحی و تولید نمود .

نکته مهم در خصوص سیم و کابل های خاص

نکته حایز اهمیت در این بین کاربرد سیم و یا کابل مورد نظر می باشد که بر اساس شرایط و ویژگی های نصب و بهره برداری ساختار و به طبع آن ویژگی های هر محصول تعیین می گردد .

سیم و کابل های خاص اکثرا” جهت مصارف صنعتی و ویژه طراحی و تولید می گردند . از جمله این مصارف می توان به کنترل و مونیتورینگ سیستم های صنعتی ، انتقال انرژی و یا سیگنال درشرایط محیطی سخت همچون زیر دریا ، معادن و سیستم های حمل و نقل پیشرفته از جمله هواپیما و مترو و نیز کاربردهای نظامی اشاره نمود .


کابل خاص

کابل خاص


بی شک با توجه به شرایط خاص بهره برداری سیم و کابل در هریک از این سیستم ها ساختار ویژه ای از محصولات مورد نیاز می باشد و قاعدتا” تولید کننده سیم و کابل های خاص می بایستی علاوه بر استفاده از امکانات مدرن تولیدی با بهره گیری از آزمایشگاه و تجهیزات کنترل کیفیت پیشرفته نسبت به بررسی میزان انطباق ویژگی محصولات تولید شده با الزامات استاندارد مربوطه اطمینان حاصل نماید .

سیم و کابل های خاص عمدتا” در گروه های زیر تولید و عرضه می گردند :

کابل های ابزار دقیق که برای انتقال داده ها و به کارگیری در فناوری اندازه گیری و کنترل ، نظیر اتاق های کنترل واحد های صنعتی و نیروگاه ها مورد استفاده قرار می گیرند . در کابل های ابزار دقیق با به کارگیری اسکرین ، مدار انتقال در برابر تداخلات الکتریکی بیرونی محافظت می شود . همچنین این کابل ها با ساختار زوجی دارای مقادیر مناسب از نظر تضعیف همشنوایی می باشند .

کابل های کنترل شیلد دار که برای اتصال اجزاء دستگاه های مورد استفاده در خطوط تولید ، شامل ماشین افزار و تجهیزات حمل و نقل مکانیکی مناسب هستند . اتصال مستقیم این کابل ها به برق اصلی مجاز است . خمش مستمر کابل های شیلد دار مجاز نیست . اگر درحین به کارگیری این کابل ها لزومی به حرکت آنها نباشد نصب در کانال ها ، سینی ها و غیره توصیه می گردد . به کارگیری این کابل ها در مکان هایی که حد متعارفی از تداخل میدان مغناطیسی وجود داشته باشد پیشنهاد می گردد . این کابل ها برای استفاده در داخل ساختمان و جایی که دمای محیط بین 5+ تا 40+ درجه سانتیگراد باشد طراحی شده اند .

کابل های دریایی که برای انتقال انرژی و یا سیگنال بین ماطق مختلف و از طریق دریا مورد استفاده قرار می گیرد . از جمله این مناطق می توان به موارد زیر اشاره نمود :

  • اتصال یک جزیره به شبکه برق یک کشور
  • اتصال دو جزیره مجاور
  • انتقال برق تولیدی حاصل از نیروگاه های بادی دریایی
  • اتصال سکوهای نفتی و حفاری مستقر در دریا به همدیگر یا به خشکی
  • انتقال برق برای مصارف ربات های زیر آبی و
  • نورپردازی زیر آب
  • انتقال برق در نیروگاه های آبی که دارای ژنراتور های مستقر در محفظه ای در زیر آب هستند.

سیم و کابل استاندارد

کابل های مقاوم در برابر حریق . این کابل ها به گونه ای طراحی می گردند که بتواند حتی در شرایط حریق نیز به کار خود ادامه دهد و در شرایط آتش سوزی کابل های ضد حریق کم دود بوده و دود آن عاری از گازهای سمی و کشنده می باشد که این ویژگی امنیت افراد و ایمنی تجهیزات را تضمین می نماید.

درباره سیما کابل رسانا اراک

خط مشی این شرکت تولید محصولات با کیفیت بالا، مطابق با استانداردهای جهانی جهت افزایش رضایت و اعتماد مشتریان داخلی و خارجی توسط مهندسین و پرسنل متخصص و کارآمد می باشد. با این رویکرد توانسته ایم نیاز بخش عظیمی از مصرف داخلی را برآورده سازیم و از خروج بی مورد ارز از کشور عزیزمان جلوگیری کنیم. همچنان که با نگاهی منطقه اي در حال ورود به بخش بزرگی از بازار خاورمیانه هستیم.

سیما کابل رسانا اراک هم اکنون با کمک بیش از 150 نفر پرسنل متخصص و کارآمد سالیانه قادر به تولید بیش از 60.000.000 متر انواع کابل هاي مختلف می باشد. لازم به ذکر است این شرکت با داشتن آزمایشگاه تخصصی کنترل کیفیت، علاوه بر دارا بودن پروانه کاربرد علامت استاندارد ملی، داراي تاییدیه شرکت توانیر و مخابرات ایران نیز می باشد.

درباره سیما کابل رسانا – 13 فعالیت مهم این شرکت

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *