محصولات

خرید سیم و کابل برای سیم کشی ساختمان – 2 نکته مهم

ساختار سیم افشان

خرید سیم و کابل برای سیم کشی ساختمان بسیار با اهمیت است زیرا یکی از مهمترین ارکان ساخت یک سازه سیم کشی و کابل کشی آن است؛ از این جهت که ایمنی سازه را تامین می کند. از طرفی یک سیم کشی نا مناسب می تواند امنیت و ایمنی یک سازه را به خطر بیندازد به همین خاطر کیفیت سیم و کابل به کار برده شده در صنعت ساختمان سازی بسیار با اهمیت است و نحوه ی سیم کشی و نصب در این سازه ها باید به صورت تخصصی انجام گیرد. اما نکته ای که در اینجا وجود دارد این مسئله است که ویژگی های یک سیم و کابل با کیفیت چیست تا معماران و فعالان صنعت ساخت و ساز بتوانند بهترین خرید سیم و کابل را برای سازه ی خود داشته باشند. به طور معمول خطرهایی که سیم کشی و کابل کشی یک سازه را تهدید می کند شامل کشیده شدن سیم و کابل بر اثر زلزله یا تخریب قسمتی از سازه و پاره شدن یا اتصال سیم های برق به هم می باشد، بنابراین سیم و کابلی که در قسمت های مختلف سازه به کار می ‌رود باید بسیار با کیفیت، محکم و از نظر کشسانی از کیفیت مناسبی برخوردار باشند تا به راحتی کشیده نشوند و سیم ها و مفتول داخلی کابل ها بر اثر کشیده شدن پاره نشود.

اهمیت خرید خرید سیم و کابل برای سیم کشی ساختمان

مورد دیگری که در ساخت یک سیم و کابل مناسب مورد نظر قرار می گیرد و شما باید در هنگام خرید سیم و کابل به آن توجه داشته باشید بد طعم بودن جنس روکش سیم و کابل برای جلوگیری از جویده شدن آن توسط جوندگان است. بسیاری از جوندگان و موجودات کوچکی که در تخریب سازه ها تاثیر گذارند تمامی قسمت های یک سازه را می جوند بنابراین استفاده از جنس روکش مناسب که مانع خورده شدن سیم و کابل توسط جوندگان شود، بسیار حائز اهمیت است. خرید سیم و کابل مورد دیگری که در هنگام خرید سیم و کابل مناسب باید در نظر داشته باشید این مسئله است که یک سیم و کابل مناسب باید خاصیت ضد حریق داشته باشد؛

زمانی که یک سازه یا یک ساختمان دچار حریق می شود جریان برق می تواند این مسئله را تشدید کند و در واقع در بسیاری از مواردی که آتش سوزی در ساختمان یا سازه ای صورت می گیرد علت اصلی آتش سوزی می تواند اتصال و جرقه زدن سیم و کابل برق باشد، از این رو یکی از مهمترین ویژگی هایی که یک سیم و کابل مناسب باید داشته باشند، خاصیت ضد حریق روکش آنها است تا به راحتی شعله ور نشود. تفاوت سیم مفتولی با سیم افشان در هنگام خرید سیم و کابل اگر بخواهیم در هنگام خرید سیم و کابل بین سیم و کابل های مفتولی و سیم و کابل های افشان یکی را انتخاب کنیم باید بدانیم که هر کدام از این سیم و کابل ها برای موارد خاص خود به کار گرفته می ‌شوند و سیم کشی های یک ساختمان یا سازه باید با توجه به نوع استفاده از سیم و کابل ها، با دقت و تخصصی صورت گیرد؛

خرید سیم و کابل در بهترین کیفیت

اما مسئله ای که وجود دارد این مورد است که ویژگی های یک سیم مفتولی و یک سیم افشان چیست؟ بسیاری از ما سیم و کابل های رشته ‌ای را دیده ایم که با یک بار لخت کردن سیم بسیاری از رشته های فلزی درون این کابل ها خرد می شود و به راحتی کنده می شود، در واقع این نوع سیم و کابل ها تاریخ مصرف خود را از دست داده اند و پوسیده شده اند. خرید سیم و کابل نکاتی که در خرید سیم و کابل مفتولی وجود دارد این موضوع است که این نوع از سیم و کابل ها باید انعطاف پذیری مناسبی داشته باشند، در غیر این صورت ممکن است در داخل سیم و در مکانی که خیلی از ما از آن اطلاع پیدا نخواهیم کرد این سیم ها دچار قطعی شوند و به راحتی بلااستفاده باقی بمانند، به همین خاطر در چنین مواردی می توان سیم و کابل رشته ای را کاربردی ‌تر دانست زیرا قطع شدن اتصال بین رشته های به هم تنیده شده بسیار کمتر از یک رشته سیم مفتولی است اما از لحاظ عبور مناسب جریان برق سیم و کابل مفتولی بهتر عمل می کنند.


ساختار سیم افشان

ساختار سیم افشان


اهمیت خرید سیم و کابل توسط فرد متخصص اتصالات سیم و کابل کشی یک سازه را هنگام خرید سیم و کابل بشناسیم؟ سیم کشی و کابل کشی سازه از مهم ترین قسمت های تکمیل کننده ی آن می باشند که از لحاظ ایمنی با سایر موارد دیگر مانند پی ریزی و اسکلت بندی ساختمان برابری می کنند. سیم و کابل ها در یک سازه نه تنها برای عبور جریان برق در قسمت های مختلف یک سازه مورد استفاده قرار می گیرند بلکه می توانند برای حفظ امنیت یک سازه در برابر عوامل محیطی و جوی به کار گرفته شوند. از سیم و کابل کشی ها برای انتقال خطوط تلفن، آنتن مرکزی یا آیفون تصویری به کار گرفته می شود و سیم و کابلی که برای هر کدام از این موارد در ساخت سازه ها مورد استفاده قرار می گیرد با همدیگر متفاوت است و کاربردهای متفاوتی دارد و به طبع از کیفیت های مختلفی برخوردار هستند، با وجود این که استفاده از سیم و کابل با کیفیت در قسمت عبور جریان برق در سازه ها بسیار با اهمیت است اما سیم و کابل کشی قسمت‌ های دیگر ساختمان هم اهمیت بالایی دارد؛

به طور مثال فرض کنید که آنتن مرکزی یک سازه دچار مشکل و قطعی شده است و در نهایت باید تعویض گردد شما نه تنها مجبور به تعویض سیم و کابل می شوید بلکه مجبور خواهید بود تا قسمتی از ساختمان خود را تخریب و بعد از تعویض سیم کشی، بازسازی کنید به همین خاطر انتخاب بهترین و با کیفیت ترین سیم و کابل در هر قسمتی از ساختمان اهمیت می یابد.

درباره سیما کابل رسانا اراک

خط مشی این شرکت تولید محصولات با کیفیت بالا، مطابق با استانداردهای جهانی جهت افزایش رضایت و اعتماد مشتریان داخلی و خارجی توسط مهندسین و پرسنل متخصص و کارآمد می باشد. با این رویکرد توانسته ایم نیاز بخش عظیمی از مصرف داخلی را برآورده سازیم و از خروج بی مورد ارز از کشور عزیزمان جلوگیری کنیم. همچنان که با نگاهی منطقه اي در حال ورود به بخش بزرگی از بازار خاورمیانه هستیم.

سیما کابل رسانا اراک هم اکنون با کمک بیش از 150 نفر پرسنل متخصص و کارآمد سالیانه قادر به تولید بیش از 60.000.000 متر انواع کابل هاي مختلف می باشد. لازم به ذکر است این شرکت با داشتن آزمایشگاه تخصصی کنترل کیفیت، علاوه بر دارا بودن پروانه کاربرد علامت استاندارد ملی، داراي تاییدیه شرکت توانیر و مخابرات ایران نیز می باشد.

درباره سیما کابل رسانا – 13 فعالیت مهم این شرکت

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *